9 Temmuz 2012 Pazartesi

Sinopta Söylenen Maniler

1 - Mektup yazdım acele Al eline hecele Mektubumu alınca Al koynuna gecele

2 - Ey yerleri yerleri Ne tatlıdır dilleri Yine oyuna çıktı Sinop'un güzelleri

3 - Otobüsler boyandı Kumkapıya dayandı Beni alacak çocuk Al kanlara boyandı.

4 - Elifin hecesi var Günduzün gecesi var Seversen kızları sev Gelinin hocası var

5 - Sade kahve acıdır. Hacca giden hacıdır Herkes kimi severse 0 başının tacıdır.

6 - Bahçelerde pırasa Yaprağına kar yağsa Kızlar bekar kalsa Sakallıya yalvarsa

7 -"Derenin dibinde Vurdum sarı yılanı Anne beni evlendir  Artık geldi zamanı

8 Derenin dibi taşlık Gözlerim dolu yaşlık  Anne beni evlendir  Bütün işler karışık

9 - Arzuhal attım suya Kapıldım bir arzuya Düşürdün haydut gibi Işte beni pusuya

10 - Samur samur yürürşün Samur kürkü bürürsün Allab devlet verirse Altın beşikbürürsün

 11 - Sinop Tabyaya yakın Seyredin akın akın Düştüm sarhoş eline Gelin halime bakın

12 - Ak liman şirin yerin Gölgenle suyun serin Dünyalarda bulunmaz Bir dahi eşin senin

13 - Şirin Sinop güzelsin Aşıkları üzersin Sandallarda gezerken Sen türküler düzersin

14 - Güzel Zeytinliğin var Halden aıılamayan yar Ne olur bir kerecik, Beni kollarınla sar

15 - Sinop gibi bulunmaz Havasına doyulmaz Milyonluk ordu gelse Sinop'umu alamaz

16 - Kalem elde kırıldı Ortasından yarıldı Şu Sinop'un kızları Neden bana darıldı

17 - Ben bir Sinop kızıyım Türk'ün tan yıldızıyım Sinop'un tüm neşesi Hem baharı yazıyım

18 -Sinop etrafı deniz Yükselmek hedefimiz Tarih eserleriyle Hep bizim şerefimiz

19 - Denizin fırtınalı Koyunların kınalı Benzin sararıp soldu Sinop'luya varalı

20 - Evimin önü iğde tğdenin dah yerde Güneşli havalarda Güzelim tersanede

21 - Incedir ebrüm benim  Neçoktur sabrım benim Ölenecek ayrılmam Öyledir kavlim benim

22 - Zetin yaprağm tüğlü Beyim gömleğim kirli Sen orada ben burada Ikimiz bir fikirli

23 - Taze yaprak dolması îçindedir kıyması Bu gün gözlerim seyri Yakın yarin gelmesi

24 - Mavi yelek mor düğme Yine düştün gönlüme Her gönlüme düşende Kan damlar yüreğime

25 - Mani benim ezberim Kan ağlıyor gözlerim Ben yarimin yolunu Ölenecek gözlerim

26 - İnce iğne eğrisi Sana sözüm doğrusu Cennetten melek çıksa Sevmem senden gayrısı

27 - Bu gün bir alemim var Gü müşten kalemim var Gökte uçan kuşlarla Yarime selamım var

28 - Ay doğar amber gibi Ortası çember gibi îkimizin sevdası Arzuyla Gamber gibi

29 - Siyah üzüm salkımı Yarim evde saklımı  Yarimi tez gönderin  Çıldıracam akhmı

30 - Sarı kavun dilimsin Yüreğimde ilimsin Merak etme sevdiğim Son gününde benimsin

31 - Sinop'tan çıktım ok gibi Arkanda ceketin yok gibi Dönüp arkana bakmadın Sinopta yarin yok gibi

32 - Bahçeye at bağladım Vardım gittim ağladım Eller yarim dedikçe Yüreğime taş bağladım

33 - Evimin önü pınar Ona bülbüller konar Eller yarim dedikçe Benim yüreğim yanar

34 - Limonumu sıktın yar Pek kalbimi yıktın yar Dosta düşmana karşı Ne hayırsız çıktın yar

35 - Ben seni pekmez sandım Yüreğimi yakmaz sandım Muhabbetine bakınca Bırakıp gitmez sandım

36 - Denizde kum kalmadı Balıkta pul kalmadı Gel sarılalım yatalım Şamda mum kalmadı

37 - Minarenin alemi Kaşlar kudret kalemi Ben seni doktor sandım Niçin açtın yaremi

38 - Kahve yemenden gelir Bülbül çemenden gelir Aktopuk beyaz gerdan Hergün hamamdan gelir.

39 - Dağlarda kar kalmadi Yürekte yağ kalmadı Daha çok söyler idim Mektupta (kağıtta) yer kalmadı

40 - Koyuna bak koyuna Açmış yarim geliyor Canlı tokalı gine Beyaz yakalı gine.